O društvu

Bicikl u današnjem obliku izum je novijeg vremena, kao uostalom i svi tehnički izumi takve prirode. Svijet ga je izmislio dva desetljeća prije lokomotive, no bio je to nepraktičan dio prometala s vrlo visokim prednjim kotačem, te stražnjim malim koji je služio uglavnom radi ravnoteže. Za oca bicikla uzima se barun Drais iz njemačkog Karlsruhea koji je izum iz 1814. godine koliko-toliko podredio korisnosti, prije svega u službi prijevoza. Po njegovom je imenu nazvan “drezinom” (draisienne), a snalažljivi je barun tim vozilom uspio za sat vremena prevaliti rekordnih 14 kilometara.

Povijest biciklizma u Varaždinu

Izrada bicikla započela je davne 1447. godine u Njemačkoj, dok bi se tek prva utrka održala 1865 g. u Francuskoj. U Hrvatskoj se prvi bicikli pojavljuju oko 1878. g., a od njih četiri dva su bila u varaždinskom kraju, jedan u Karlovcu i jedan u Jastrebarskom.

Jedan od varaždinaca veleposjednik Mikšić osim borbe s vožnjom naprave od prvog velikog i zadnje malog kotača koja je plašila djecu, vozače zapreka, umalo je vožnju platio glavom kada ga je vlastiti lovočuvar gađao puškom vidjevši “čudo”.

Mladi student Nikola Pečornik 1885 g. nabavlja  dvokotačno vozilo, za kojeg se vjeruje da je prvi sportski biciklist u Varaždinu. Uz njegovo ime se veže i prva utrka u varaždinskom kraju i to na relaciji  Varaždin-Ivanec, gdje je za 80 minuta, prešao 21 kilometar. Pečornik 1894. g. osniva prvu biciklističku družinu u Varaždinu – “VKB”-Varaždinski klub biciklista, a ujedno je iste godine i suosnivač ”Saveza hrvatskih biciklista” kojemu je bio i prvi  tajnik.

29.lipnja 1895.g. u Livadskoj ulici, Varaždin dobiva prvo biciklističko trkalište,koje prvo dobiva električnu rasvjetu, a vremena su se mjerila električnim satom. Godinu kasnije trkalište je cementirano za III. međunarodnu utrku na kojoj je sudjelovalo tridesetak biciklista iz Pariza, Budimpešte, Beča, Graza, Bratislave i Zagreba.

Za razvoj biciklizma u Varaždinu posebno je zaslužan bračni par Lovrenčić gdje je Henrieta bila prva žena koje se usudila u konzervativnoj varaždinskog sredini sjesti na bicikl, dok je Luka omogućio kupovinu bicikala kao i njihov popravak, te besplatnu poduku u vožnji u velikoj učionici, gdje se za 1 do 2 sata  naučilo koturašenju.

O povijesti „SLOGE“

Osnovano  24. srpnja 1897.g. kojemu je osnivač i prvi predsjednik Andro Siber.

Sastoji se od vozača iz obrtničkih, radničkih i službeničkih obitelji kao i starijih stanovnika budući da je sve do iza Prvog svjetskog rata mlađima od 20 godina bila zabranjena vožnja bicikala. Početkom 20. st. biciklizam je neizostavna sportska aktivnost ,a već 1907.g. bilježi se jedna od prvih utrka vozačica “Sloge”.

Iste te godine pod okriljem “Sloge” javlja se i jedan izuzetan šampion Milan Meniga koji pobjeđuje na velikoj utrci Beč- Graz- Beč (1908.g.), a 1909.g. postaje i prvak Južnih Slavena. 1923.g.  “Sloga” osniva i motorističku sekciju te motorkotač postaje prvom konkurencijom biciklistima.

Početkom 20. st. biciklizam je neizostavna sportska aktivnost, a već 1907.g. bilježi se jedna od prvih utrka vozačica “Sloge”. Iste godine pod okriljem “Sloge” javlja se i jedan izuzetan šampion Milan Meniga koji pobjeđuje na velikoj utrci Beč- Graz- Beč (1908.g.), a 1909.g. postaje i prvak Južnih Slavena. U razdoblju između dva svjetska rata biciklistička aktivnost slabi, ali već 1929. g. započinje rivalstvo između dva gradska kluba VKB-a i “Sloge” a poveća skupina vozača obiju klubova sudjeluje na prvenstvu Jugoslavije, na kojem najveći uspjeh postiže mladi “Slogin” junior Vladimir Žabčić.

Trojac Tomašić, Kolarić, Remar  1968. godine piše blistavu klupsku povijest, postaju juniorski cestovni i brdski  prvaci Jugoslavije i Hrvatske te juniorski prvaci Jugoslavije na 4000 metara dohvatne vožnje na trkalištu. Isti uspjeh ponovili su te godine i na brdskom prvenstvu Hrvatske. Na krilima njihova uspjeha “Sloga”dobiva mnoga priznanja Biciklističkih saveza Jugoslavije i Hrvatske, a “Sloga” je proglašena najboljim sportskim društvom  Varaždina, a Antun Remar najboljim sportašem.

117 godina BD Sloge, po godinama najstariji sportski kolektiv u široj okolici, jedini koji je sačuvao izvorno ime, ali i jedini koji je stopio svakodnevnu potrebu svojih sugrađana – bicikl, sa sportom.